Aktualności

Oszustwo metodą na pracownika banku zakończyło się stratą 45000 złotych

Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod pracowników banków. 23-letnia mieszkanka województwa mazowieckiego, działając pod presją telefonicznych rozmów, straciła 45 tysięcy złotych, przekazując pieniądze przestępcom wpłacając w wpłatomacie. Przypominamy, że pracownicy banków nigdy nie informują telefonicznie o rzekomych kredytach i nie żądają „zabezpieczenia” pieniędzy, nie polecają wypłacania gotówki ani wpłacania środków w bankomatach oraz nie proszą o podawanie kodów BLIK ani danych do bankowości elektronicznej. Pamiętajmy – czujność i zdrowy rozsądek to najskuteczniejsza ochrona przed oszustami.

Ostrzegamy przed kolejnymi przypadkami oszustw, w których przestępcy podszywają się pod pracowników banków. Do ryckich policjantów zgłosiła się 23-letnia mieszkanka województwa mazowieckiego, która zawiadomiła o przestępstwie. W wyniku działania oszustów kobieta straciła 45 tysięcy złotych.

Jak wynika z jej relacji, z 23-latką skontaktowała się telefonicznie osoba podająca się za pracownika banku. Rozmówca poinformował, że na dane kobiety ktoś miał zaciągnąć kredyt oraz że bez jej wiedzy złożono kolejny wniosek kredytowy, a pieniądze miały zostać wysłane na zagraniczne konto. Oszust przekonywał, że konieczne jest natychmiastowe działanie w celu „zabezpieczenia środków”.

W trakcie rozmów kobieta odbierała kilka telefonów od różnych osób, które utwierdzały ją w przekonaniu, że sytuacja jest poważna i wymaga pilnej reakcji. Pod presją czasu została nakłoniona do wypłaty zgromadzonych oszczędności. 23-latka wypłaciła pieniądze zarówno w placówce bankowej, jak i z bankomatu, a następnie – zgodnie z instrukcjami oszustów – wpłaciła łącznie 45 tysięcy złotych w wpłatomatach, wykorzystując kody BLIK. Dopiero po czasie zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

Apelujemy o ostrożność – zasady bezpieczeństwa:

Ostrzegamy i przypominamy, że pracownicy banków nigdy:

  • nie informują telefonicznie o rzekomych kredytach i nie
  • żądają „zabezpieczenia” pieniędzy,
  • nie polecają wypłacania gotówki ani wpłacania środków w bankomatach,
  • nie proszą o podawanie kodów BLIK ani danych do bankowości elektronicznej

Apelujemy do wszystkich o zachowanie szczególnej ostrożności:

  • nie działajmy pod presją czasu i emocji,
  • każdą taką informację weryfikujmy, samodzielnie kontaktując się z bankiem,
  • nie wykonujmy poleceń przekazywanych telefonicznie przez nieznane osoby,
  • w przypadku podejrzenia oszustwa niezwłocznie skontaktujmy się z Policją oraz swoim bankiem.

Pamiętajmy – czujność i zdrowy rozsądek to najskuteczniejsza ochrona przed oszustami.

aspirant Łukasz Filipek

Powrót na górę strony