Oszustwo przy sprzedaży opon – 19-latek stracił 1200 złotych
Pomimo wielu ostrzeżeń, oszuści wciąż wykorzystują zaufanie i nieuwagę internautów. Wczoraj do policjantów z Dęblina zgłosił się 19-letni mieszkaniec powiatu ryckiego, który padł ofiarą przestępców działających w sieci. Wystawił ogłoszenie o sprzedaży opon, a chwilę później – zamiast zarobić – stracił 1200 zł. Przestępcy podszyli się pod kupującego i wykorzystali fałszywy link oraz socjotechnikę, by nakłonić go do przekazania kodów BLIK.
Z relacji zgłaszającego wynika, że po opublikowaniu ogłoszenia na popularnym portalu sprzedażowym, otrzymał wiadomość od rzekomego zainteresowanego zakupem. W treści wiadomości znajdował się link, który miał prowadzić do strony banku – w celu „przyjęcia płatności” od kupującego. Po kliknięciu w link 19-latek trafił na stronę do złudzenia przypominającą stronę logowania do jego banku.
Podczas próby logowania zadzwoniła do niego kobieta, która przedstawiła się jako pracownica banku i poinformowała, że musi on podać dwa kody BLIK, aby sfinalizować transakcję. Niczego niepodejrzewający mężczyzna przekazał i autoryzował kody. Chwilę po rozmowie fałszywa konsultantka rozłączyła się, a z konta 19-latka zniknęło 1200 złotych.
Policjanci prowadzą postępowanie w tej sprawie i ustalają osoby odpowiedzialne za oszustwo.
Uważajmy na fałszywe linki i telefony!
Przestępcy coraz częściej podszywają się pod kupujących i pracowników banków.
- Nigdy nie klikaj w linki przesyłane w wiadomościach z nieznanych źródeł.
- Nie podawaj kodów BLIK ani danych do logowania – prawdziwy pracownik banku nigdy o nie poprosi.
- Zachowaj czujność i zawsze samodzielnie wchodź na stronę swojego banku.
Bądź ostrożny – lepiej sprawdzić dwa razy, niż raz stracić pieniądze.
aspirant Łukasz Filipek
