Oszustwo „na znajomego” zakończyło się stratą pieniędzy
20-letnia kobieta padłą ofiarą oszustwa "na znajomego". Kobieta będąc przekonana, że pomaga koleżance przekazała kody BLIK i straciła łącznie 2000 złotych. Apelujemy o ostrożność - zawsze potwierdzajmy prośby o pożyczkę telefonicznie i zwracajmy uwagę na nietypowe wiadomości.
Do policjantów z Dęblina zgłosiła się 20-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na znajomego”.
Dzień wcześniej otrzymała za pośrednictwem popularnego komunikatora wiadomość z konta znajomej, w której poprosiła o pożyczkę w wysokości 1000 złotych za pomocą kodu BLIK. 20-latka, sądząc że pomaga koleżance, podała kod i zatwierdziła transakcję. Po chwili oszust poprosił o kolejny przelew, który kobieta również zrealizowała. Wcześniej obie znajome niejednokrotnie pożyczały sobie pieniądze w ten sposób, dlatego nie podejrzewała podstępu.
Dopiero po rozmowie telefonicznej z prawdziwą koleżanką dowiedziała się, że jej konto na portalu społecznościowym zostało przejęte przez oszustów, którzy w jej imieniu wysyłają wiadomości i proszą o pieniądze.
W wyniku tego zdarzenia 20-latka straciła łącznie 2000 złotych.
Apelujemy o ostrożność w kontaktach internetowych!
- Zawsze potwierdzaj telefonicznie prośby o pożyczkę przed przekazaniem pieniędzy – nawet jeśli wiadomość pochodzi od osoby, którą dobrze znasz.
- Nie podawaj kodów BLIK osobom trzecim bez upewnienia się, że to rzeczywiście Twój znajomy.
- Zwracaj uwagę na błędy językowe i nietypowe zachowanie w wiadomościach – mogą one świadczyć o przejęciu konta.
- W przypadku podejrzenia oszustwa jak najszybciej poinformuj Policję.
Pamiętajmy – czujność i szybka reakcja mogą uchronić nas.
aspirant Łukasz Filipek