Aktualności

„Fałszywy pracownik banku” wyłudził pieniądze od mieszkanki powiatu ryckiego

Oszuści wykorzystując metodę na „pracownika banku” wyłudzili od mieszkanki powiatu ryckiego oszczędności. Przestępca zadzwonił do pokrzywdzonej i podał się za pracownika banku. W rozmowie telefonicznej poinformował ją, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na dane kobiety po czym namówił ją do podania kodu blik, w celu anulowania transakcji. Dzięki autoryzowanemu kodowi przestępcy wypłacili z jej konta 2800 złotych. Apelujemy o rozwagę i ostrożność! Oszuści podszywają się za pracowników banków!

55-letnia mieszkanka powiatu ryckiego powiadomiła nas, że w wyniku oszustwa metodą na „pracownika banku” straciła ponad 2800  tysięcy złotych.

Do  kobiety zadzwoniła osoba, która przedstawiła się jako pracownik banku i poinformowała ją, że ktoś próbował zaciągnąć kredyt na dane zawiadamiającej. Fałszywy pracownik banku zaproponował sprawdzenie czy doszło do zlecenia kredytu.

W tym celu zalogowała się do bankowości elektronicznej i dalej postępowała zgodnie ze wskazówkami jakich udzielał dzwoniący mężczyzna. W trakcie rozmowy namówił 55-latkę na wygenerowanie i podanie kodu blik, za pomocą którego fałszywy pracownik banku miał anulować transakcję. Po zatwierdzeniu kodu mężczyzna zakończył rozmowę informując ją, że za chwilę zadzwoni do niej pracownik działu technicznego banku.

Gdy kobieta sprawdziła swój rachunek bankowy zauważyła, że za pomocą podanego kodu blik wypłacono  z jej konta 2800 złotych, wtedy zorientowała się, że doszło do oszustwa i zgłosiła sprawę w swoim banku oraz na policji.

Pamiętajmy!

Oszuści cały czas modyfikują swój sposób działania i dlatego w każdym przypadku, gdy ktoś próbuje uzyskać od nas pieniądze, trzeba wykazać się dużą ostrożnością.

Przypominamy!

Pracownicy banków oraz innych instytucji finansowych nigdy nie żądają kodów Blik oraz nie wskazują rachunków bankowych, na które należy dokonać przelewu środków. W przypadku otrzymania telefonu od osoby podającej się za pracownika banku, który  informuje nas, że nasze pieniądze są zagrożone lub ktoś próbuje zaciągnąć pożyczkę na nasze dane, należy zweryfikować prawdziwość przekazanych nam informacji. Rozłączmy połączenie telefoniczne i sami zadzwońmy do banku na oficjalną infolinię.

aspirant Łukasz Filipek

Powrót na górę strony