Straciła ponad 16 tyś. zł przy sprzedaży wózka
O tym jak bardzo trzeba być ostrożnym podczas transakcji internetowych przekonała się 33-letka. Kobieta na portalu ogłoszeniowym wystawiła na sprzedaż wózek dziecięcy. W trakcie realizowania transakcji przekonana, że rozmawia z pracownikiem banku podała kody BLIK za pomocą, których oszuści wypłacili z jej konta ponad 16 tysięcy złotych. Apelujemy o większą ostrożność i weryfikację otrzymywanych wiadomości i połączeń.
Do ryckiej komendy zgłosiła się 33-letnia kobieta, która padła ofiarą oszustwa. Z jej relacji wynikało, że na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż wózek dziecięcy. Po otrzymaniu wiadomości od potencjalnego kupującego kobiet zeskanowała znajdujący się w emailu kod QR, który przekierował ją na stronę bankowości elektronicznej. W trakcie autoryzacji dostępu z kobietą skontaktował się telefonicznie mężczyzna podający za pracownika banku, który pod legendą pobrania z rachunku kupującego zawyżonej kwoty namówił ją do przekazania kodów BLIK. Pokrzywdzona postępowała zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami, a kiedy po kilkunastu minutach zauważyła, że z jej rachunku znikają oszczędności zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Pokrzywdzona straciła ponad 16 tysięcy złotych.
Apelujemy o ostrożność i dokładne czytanie wiadomości. Pamiętajmy, że korzystanie z podesłanych linków czy kodów może być niebezpieczne. Należy zawsze bezwzględnie weryfikować tożsamość osoby dzwoniącej, nie ulegać namowom rozmówców i nie przekazywać im żadnych danych do logowania czy kodów.
podinspektor Robert Wąsik