Oszustwo przy sprzedaży przez Internet
Blisko 4 tysiące złotych straciła mieszkanka Dęblina, której nastoletnia córka wystawiła do sprzedaży bluzkę na portalu ogłoszeniowym. Zmanipulowana przez oszustów młoda dziewczyna weszła w podesłany jej przez link i zalogowała się do bankowości elektronicznej. To wystarczyło oszustom, aby z jej konta bankowego wypłacić pieniądze. Apelujemy o szczególną ostrożność i rozwagę!
Wczoraj do ryckiej komendy zgłosiła się 41-letnia mieszkanka Dęblina, której nastoletnia córka padłą ofiarą oszustów. Na jednym z portali ogłoszeniowych nastolatka wystawiła do sprzedaży bluzkę za 20 złotych. Po krótkim czasie otrzymała wiadomość na swoją pocztę elektroniczną z której wynikało, że bluzka została kupiona i płatność za nią można odebrać klikając w zakładkę „zaakceptuj zamówienie”. Dziewczyna wykonała polecenie i została przekierowana na stronę swojego banku. Następnie zalogowała się na swoje konto bankowe. Później wyświetliła się jej informacja, że pieniądze za sprzedaną bluzkę będą do odebrania w ciągu godziny. Po krótkim czasie nastolatka zalogowała się na swoje konto i stwierdziła, iż brakuje na nim blisko 4 tysięcy złotych. Jak się okazało oszuści zdążyli już w tym czasie dokonać kilku wypłat za pomocą kodu BLIK oraz przelewu. Gdy spostrzegła, że została oszukana poinformowała bank i policję.
Po raz kolejny apelujemy o rozsądek i ograniczone zaufanie podczas zawierania transakcji on-line. Pamiętaj! Linki wysyłane przez oszustów są łudząco podobne do prawdziwych stron. Nie powinniśmy otwierać podejrzanych linków i logować się przez nie do swojego banku. Zachowanie czujności może skutecznie ochronić nas przed stratą pieniędzy. Dokładnie czytajmy regulamin portalu, na którym umieszczamy ofertę. Są tam informacje między innymi na temat form zapłaty za towar. Jeśli osoba zainteresowana kupnem towaru będzie żądała innych danych niż te, o których pisze regulamin to nie przekazujmy ich. Prawdopodobnie jest to oszustwo.
starszy aspirant Agnieszka Marchlak